Facem si Consultatii Online! Suna pentru programare!

    • 17 SEP 14
    • 0
    CALORIILE: prieteni sau dușmani?

    CALORIILE: prieteni sau dușmani?

    Caloriile reprezinta niște „termeni” în jurul cărora se învarte orice dietă, mai ales dacă dorim să pierdem în greutate sau să ne menținem silueta. Mai mult, uneori chiar ne ferim de acești „mici inamici”, fiind convinși că ne vor pune bețe în roate. Să fie oare caloria cel mai mare dușman al nostru cand vorbim de un stil de viață echilibrat?

    Caloriile din alimente reprezintă, în termeni mai liberi, cantitatea de energie pe care acestea ne-o furnizează prin ingestie. Fiecare om are un necesar energetic (de calorii) individualizat, în funcție vârstă, sex, parametrii fiziologici, stil de viață și nivel de activitate fizică, la care pot contribui și alți factori de mediu, de natură patologică etc.

    Pentru a avea un stil de viață sănătos și o greutate optimă, trebuie să ținem cont de două aspecte: în primul rând să nu depășim necesarul energetic individual, iar în al doilea rând să fim atenți și la CE FEL DE CALORII INGERĂM, nu doar câte. Deși o lingură de Nutella are aproximativ la fel de multe calorii ca o lingură de unt de arahide, efectele pe care aceste două alimente le au asupra noastră sunt foarte diferite. În timp ce untul de arahide este un aliment sănătos și hrănitor care conține principii nutritive de calitate și poate fi consumat cu regularitate, Nutella ne oferă mult… zahăr( de 7 ori mai mult), care în exces se va transforma în grăsime.

    În concluzie, caloriile reprezintă doar unul dintre multiplii factori care ne influențează greutatea și apectul fizic, iar dacă știm pe care să le alegem putem deveni foarte buni prieteni!

    Topul 5 a celor mai calorice alimente sănătoase

    1. Nucile și alunele. Conțin grăsimi mononesaturate care ne ajută să menținem un profil lipidic optim, astfel prevenind bolile cardiace. Un pumn de nuci are aproximativ 25 g și 150 kcal și poate fi o gustare sănătoasă.
    2. Untul de arahide. Conține deasemenea grăsimi sănătoase și este o sursă bună de proteine vegetale. Poate fi consumat la micul dejun sau ca gustare, fiind foarte sățios. O lingură de unt de arahide furnizând aproximativ 100 kcal.
    3. Uleiul de măsline extra virgin. Una dintre cele mai de calitate grăsimi, fiind un furnizor de acizi grași esentiali. O lingură de ulei de măsline adaugă salatei tale aproximativ 100 kcal de sănătate.
    4. Ciocolata neagră ( >75% cacao). Conține puțin zahăr și este un aliment “prietenos” cu inima ta, îmbunătățind circulația și prevenind formarea de trombi. Este un aliment bogat in antioxidanți. Două pătrățele de ciocolată conțin aproximativ 100 kcal.
    5. Bananele. Conțin vitamine, minerale și fibre. Ajută la refacerea după antrenament fizic, de asemenea poate fi utilizat ca „energizant”, o banana avand capacitatea de a sustine o ora de activitate fizica intensa. Fiind foarte hrănitoare, constituie o gustare excelentă. O banană mica furnizează aproximativ 100 kcal.

     

    Să fim sănătoși!

    Ioana Popa Nutritionist-Dietetician

     

    Programari: 0725946789 

    Leave a reply →

Leave a reply

Cancel reply