• Mâncatul conștient în gestionarea comportamentului alimentar

    Mâncatul conștient în gestionarea comportamentului alimentar

    Cum ne ajută mâncatul conștient (mindfulness) să reducem/eliminăm mâncatul compulsiv? Mindfulness ne ajută să observăm emoțiile și impulsurile noastre, fără să reacționăm la ele prin comportamente impulsive, cum ar fi mâncatul excesiv. Ne permite să stăm cu acele emoții sau gânduri, până când ele își pierd din intensitate. E necesar să facem un pas în

    Read more →
  • Cum ne putem regla emoțiile fără să apelăm la mâncare?

    Cum ne putem regla emoțiile fără să apelăm la mâncare?

    Mâncatul compulsiv ne sabotează pe mulți dintre noi și e însoțit de multe costuri pe termen lung: sentimente de vinovăție și rușine, creștere excesivă în greutate, imagine negativă despre sine și scăderea încrederii în propria persoană, care la rândul lor pot duce la noi episoade de mâncat în exces. După cum vă spuneam în articolul

    Read more →
  • Obezitatea – mai mult decât o boală

    Obezitatea – mai mult decât o boală

    Un sistem este ceva imens, mult mai complex decat ceea ce vezi cu ochiul liber. In fata lui te simti coplesit. Daca o racheta spatiala ti se pare un lucru complicat, cu o schita, un set de instructiuni si puterea catorva creiere din domeniu, in cateva saptamani, se construieste cap-coada. Dar cu obezitatea este ceva

    Read more →